De Make Sense Campagne 2025 is weer volop in ontwikkeling en heeft dit jaar als thema 'Zet die stap!'. De campagne vindt plaats van maandag 15 tot en met zaterdag 20 september 2025.
Activiteiten:
- Hierboven zie je de campagneportretten uit 2024. Ook dit jaar worden via affiches en filmpjes ervaringsverhalen gedeeld van drie mensen geraakt door hoofd-halstumoren. Met hun ervaringen sporen ze anderen aan bij klachten op tijd de stap te zetten om naar de dokter te gaan.
- De campagne zal interactieve elementen bevatten, een zogenaamde gamification.
- Op de landingspagina 1-voor-3.nl kunnen mensen in die week stappen registreren en zich daarvoor laten sponsoren.
- Ook verwachten we dat een bekende Nederlander de campagne zal ondersteunen.
Help jij mee met de campagne in 2025?
Om veel mensen te bereiken, hebben we ook jullie hulp nodig! Help jij mee met bekend maken van de campagne in jouw oncologische netwerk?
Eind augustus ontvang je via deze nieuwsbrief de communicatietoolkit voor zorgprofessionals. Hiermee kun je de campagne helpen verspreiden via social media en affiches opvragen.
Organiseer je zelf ook wat in die week? Laat het ons weten!
Themabijeenkomsten
Tijdens de Make Sense Campagneweek is er op vrijdag 19 september een themabijeenkomst met professionals en ervaringsdeskundigen in het Radboud UMC.
Wil jij ook een themamiddag organiseren in deze week? Neem dan contact op met Petra Verdouw via p.verdouw@pvhh.nl
Werkgroep Make Sense Campagne
De Europese bewustzijnscampagne wordt in Nederland uitgewerkt door een team van specialisten. We stellen het team graag aan je voor:
NWHHT: Simone Eerenstein en Remco de Bree
PWHHT: Stephanie Binsbergen
IKNL: Mariken Boersma
Projectleiding PVHH: Petra Verdouw en Jannemarie van den Brand
Mediabedrijf MEO
Fotografie: Allard Willemse