Zaterdag 20 september werd de Make Sense Campagneweek feestelijk afgesloten met een Sponsor Event in het UMC Utrecht.
Zorgprofessionals hoofd-halskanker en ex-patiënt Kees Timmer fietsten vanuit Bergen, Alkmaar, Amsterdam, Leiden, Woerden, Amersfoort, Zwolle, Maastricht (210 km!) en Groningen (211 km!!) of renden (!) vanuit Nijmegen en Arnhem naar Utrecht om geld op te halen voor het Michel Keijzerfonds. Een fonds waarmee wetenschappelijk onderzoek naar hoofd-halskanker wordt gefinancierd.
Maar ook de Facebookgroep van de PVHH liet zich niet onbetuigd met een wandeling van 5 kilometer door de bossen rond het ziekenhuis, mét onweer en regen...
Ook was er een Team Janneman. Bij de echtgenoot van Saskia werd onlangs keelkanker vastgesteld. Ze zag het affiche met de oproep voor het sponsor event hangen in de wachtkamer van het UMCU. Ze besloot samen met haar dochter, zus en zwager mee te doen.
Gedurende de middag druppelden alle sportieve deelnemers binnen: niet in witte doktersjassen, maar in professionele fiets- of hardloopkleren: onherkenbaar! Ook ATOS en MDS kwamen met een delegatie.
Different Voices zorgde voor de muzikale noot, de catering ging rond met hapjes, er was warme soep voor de hongerige, natgeregende en afgekoelde sporters en er werden veel handdoeken uitgedeeld.
Onder luid applaus werd aan het eind van de dag de eindstand van het sponsorbedrag van dát moment genoteerd: 15.577 euro!
De donatieknop bleef na het Sponsor Event nog twee weken open, én ATOS heeft het door hun opgehaalde bedrag verdubbeld. De totale opbrengst voor het Michel Keijzerfonds is daarmee gekomen op ruim 18.000 euro! Hiermee wordt wetenschappelijk onderzoek naar hoofd-halskanker gefinancierd.
Alle deelnemers heel erg bedankt! Wat mogen we als vereniging blij zijn met zulke betrokken zorgprofessionals hoofd-halsoncologie!